MYSELF

My photo
kuala lumpur, Malaysia
the happiness is a thing we couldn't find...but, it is something that we can feel

Thursday, August 20, 2009

...DeLiCiOuS...

today...20/aug/09
opis ma umi ada buat sedikit jamuan secara kecil-kecilan untuk menyambut Ramadhan yg bakal menjelang beberapa hari saja lagi...
aku turut serta membantu...
sikit la...
umi buat sambal belacan, dan sambal tempoyak...
kerana nk buat dalam huge quantity, makanya aku pon memalaskan diri untuk menumbuk menggunakan lesung batu....
giler r kalau gne lesung...1malam xhabis tumbuk
so...i decided to use blender....
faster and easier....
tapi...ku sangka guna blender ni bagus....
sekali kne marah da....
sbbnya....i blended it to much...
abis halus sume nya....padahal umi just want yg kasar2 je...
jadi...dgn selambernya, aku kata la...
"blender ni yg blend sendiri.mana taw.org pegang je"
umi dgn bengangnya jawab..."nasib baik aku pgg pisau..igt kau anak aku...kalau tak aku ketuk da"
aku pon dgn selambernya blah masuk tido sbb dah pukul 2pagi...
:)
besoknya...aku bau masakan yg menusuk nose aku...
mak aku masak asam pedas.....eventhough it is not my fav food...tp, asam padas umi mmg best.....
aku xpk pjg...aku terus makan nasi berlaukkan asam pedas untuk bersarapan...hihihihihi
it was a wonderful b1...hehe tak la...saje je

0 bebel: